fredag 18 juli 2008

Ufo, stickmarkörer m.m..........

På tal om ufo så har barnbarnets tröja varit det men nu är den färdig i "grevens tid" han kan kanske ha den en liten tid innan den är för liten. Förstår inte varför jag inte blev färdig men där kom alltid något roligare att göra=)


Jag har gjort mina första stickmarkörer, vad roligt det var men jag och tänger går väl inte riktig ihop, skinnet i handen var lite ivägen AJ, maken han bara skaka på huvudet och sa"nu får du nog lägga undan det där". Sagt och gjort jag var nöjd med mitt arbete så jag återgick till mina stickor.Det har blivir ett par "tossor" till lillasyster, hon önskade sej ett par i present till sin födelsedag. Klart vad gör inte storasyster, rusning till garnaffären och sen hem, fram med stickorna och vips så var de färdiga. Sen var det bara tovningen kvar, torkas och nu ska de i paket färdas över halva jordklotet till lillasyster. Grattis lillasyster, antar att du läser detta, här är din födelsedagspresent och den är på väg.

Allt för idag, nu ska jag kika runt lite hos er andra. /Kram Tina

4 kommentarer:

Elzie sa...

Nej, ibland har man svårt att få tummen ur och göra färdigt saker. Och vilka markörer du gjort!! Jättefina. Är nog inte heller sån kompis med tänger men man kanske får prova sig fram *s*.
Hoppas lillasyster blev glad för sina fina sockar och att du får en härlig helg.
Kram Elzie

miaring sa...

Jättefina stickmarkörer!

Anonym sa...

vad fina saker du gör idag har jag syt färdigt min klänning jag har sytt jag fönderar om jag ska kanske lägga ut den på min blogg någon dag äch vi får se

rino sa...

ja visst är det svårt att slutföra när det finns så mycket kul att prova! Hoppas att tröjan kan användas en bra bit in på hösten iaf. Och sen verkar du ju ha mindre som kan ärva.
Tack för din snälla kommentar på min blogg:-) Förstår vad du menar, jag var tonåring på 80talet och dom kläderna kommer nog aldrig riktigt att funka för mig.. Springer du på fler klänningsmönster modell 60tal får du jättegärna köpa åt mig;-) så får du pengar för porto&så...