måndag 11 februari 2008

Lite till

Babyfilt virkad med dubbelt garn. mjuk och gó. Blev själv ganska nöjd med den efter det att jag satt dit bandet. Mormors "buse" fick en tröja till.
Nu är både maken och en av hans arbetskamrat med fru engagerade i mitt sökande efter spets och linnedukar med spets.
Detta är det senaste jag har kommit över. Där är så mycket fina spetsar även handvirkade i det tunnaste garn jag sett. Sen finns här en hel hög som ska strykas=)

Jo förresten, Anna och jag var ju på Stoff och Stil i fredag och det blev ju en hel del. Fleece, velour och trikåtyg. Även en bit bomullstyg till en liten flickklänning. Äntligen ska jag sy en liten klänning, hoppas att den blir vad jag tänkt. Så igårkväll åkte saxen fram och det klipptes till klänning, pyjamas m.m.

Idag kom mina böcker som jag beställt, Nalle Puh virkad bl.a, så det får även köpas lite garn. jag ska ju bli farmor nu ivår så det finns lite önskemål från de blivande föräldrarna och detta är ett av dem.

Ha en bra kväll /Kram Tina

5 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Oooo, vad fint du virkar...jätte sött!!! Söta spetsar med!!

Vad kul bli farmor med...då får man säga Grattis då!!!

ha en skön vecka!! Tack för dina rara ord hos mig!!

Mycket och mer sa...

Heej!!
Jag såg att du hadde hittat in på min blogg. Jag upskatar att du skriver en komentar. för då skriver jag tillbaks.

Elzie sa...

Visst är det kul med spetsar. Jag virkar gärna själv (men kan inte hitta sånt tunt garn jag egentligen vill ha!!), men köper gärna på loppis också. Tvättade en stor hög med spetsar igår som jag köpt på loppis. De ska strykas idag så får vi se vad dom kan användas till.
Hoppas du har en bra Alla Hjärtans Dag.
Kram Elzie

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hej...min blogg försvann..har fått skapa en ny..


Välkommen in att fira Alla Hjärtans dag hos min "Nya" blogg...bjuder på hembakta cupcakes!!
Kram Millan

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Ha en underbar vecka!!
♥Kram Millan♥