torsdag 15 januari 2009

Nu är det som vanligt igen

Ja nu rullar dagarna på som vanligt igen och inga helgdagar men det hjälper ju inte mej eftersom jag har det jobbet som jag har (arbetar i vården). Men nu har jag varit ledig i hela två dagar, oh vad skönt. Börjar inte förrän imorgon kl 16.00 och sen hela helgen.
Så det har blivit lite gjort här hemma.
Sydde "mjukisbyxor" till småkillarna, V kommer imorgon och ska tillbringa HELA dagen hos mormor o morfar, så då får han sina.
På måndag åker jag till Malmö och då får T sina byxor. Ska tillbringa dagen där ska se om jag hittar några garnaffärer=). Det är bara ett måste. Är det någon som har något tips kanske.


Mössan som jag gjort ett antal gånger.
Här är den jag gjorde till en nyfödd liten kille, syns inte riktigt hur liten den är.

Sjalen är snart färdig och kan levereras. Har oxå stickat på ett par mönstrade vantar till dotter, var nästan klar med den andra vanten när jag upptäcker ett fel nere vid mudden på den första vanten. Åh nej, jag fick ju riva upp allt så nu har jag snart stickat 1 1/2 par vantar.Jätteskoj.
Här finns även ett par påbörjade sockar med flätor på skaftet som ska ha en snodd med tofsar i som jag ska sätta fast på skaftet.
Har inhandlat ett antal böcker också bl.a en med bara flätor. Vilka underbara mönster där var i den boken.






2 kommentarer:

Mimmi sa...

Fina kläder i snygga klassiska färger! Marin, vitt och rött är inte så dumt att använda, men man glömmer bort detta i vimlet av knalliga färger. Har en randigt röd/blå interlock liggande. kanske skall sy i detta.

Tack för påminnelsen!

Tussegumman sa...

Önskar dig en fin helg! Du har en utmärkelse att hämta på min blogg/Kramar Tussegumman