måndag 15 mars 2010

Jag har gjort en os-mössa

Alla har ju gjort en , nu var jag bara tvungen att göra en.
Dök ner i garnförrådet och vad hittade jag, precis de färgerna det skulle vara. Den skulle ju givetvis göras precis då allt garn var slut i vårt avlånga land. Men jag hade garn, sagt och gjort så skred jag till verket och här är den.
Jag kanske skulle lotta ut den, vad tycker ni? Lämna lite kommentarer så får vi se vad det blir.
Koftan till det lilla nya barnbarnet
Härnere i Skåne skiner solen från en klarblå sky men det blåser så hemskt, så det är inte så skönt ute men det ser så underbart ut. Snön är nästan borta och det börjar knoppas lite här och där i rabatterna. Kanske är våren på väg NU....................................
Ha en bra vardagskväll/Tina

3 kommentarer:

Elzie sa...

Nämen har man sett på trissor! Du har fixat till en os-tröja. Det innebär att du måste ha en virknål nr 8. Hörde på radion att det är skriande behov av den storleken just nu, haha. Jättesnygg blev den och jag skulle inte ha något emot att vinna den.
Koftan var så jättesöt. Här växer ungarna så det knakar, så det hinns inte med några tröjor eller nåt - tyvärr.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Tussegumman sa...

Önskar dig en fin och härlig påskhelg! Ta hand om dig/Många kramar från Tussegumman

Maria sa...

Underbart fin mössa! Eftertraktad som attans i vinter, men även om jag gärna vill ha en så hoppas jag på att slippa mössa nu;). I år är jag ruskigt sugen på den fina jackan så ett mail kommer snart. GLAD PÅSK! Kram