onsdag 10 december 2008

Det lackar mot jul

Nu går det för fort tycker jag, dagarna bara försvinner.
Har haft lite beställningar som jag jobbat med men nu levereras de idag. En del med snigelposten och del hämtas.
Så nu kan jag ägna mej åt lite julklappsinköp=)

Snögubben med pyjamas från Tilda-boken har det blivit två av men bara en fastna på bild. En liten present till de små grabbarna.
Han hänger vid deras sängar och tittar på dom när de sover!
Här en av beställningarna som går med posten idag, är till en blivande make, brölloppet är nyårsafton. Hoppas att de blir nöjda. En sån läcker färg!
Har fått en utmaning av Carina, återkommer till den när jag tänkt över mina svar.
Måste bara skriva om det här, stadens höghus ska smyckas med ett konstverk där det ska ingå ett stort antal "mormorsrutor. Det var ganska så många
Konstnären har vädjat i den lokala tidningen efter "mormorsrutor" som ska ingå i konstverket "de ska bronsgjutas in i skulpturen och ge struktur åt portalen".
Garnaffären som håller i stickcafét tog kontakt med konstnären för att höra hur vi ska gå tillvääga, vilket garn, storlek mm. det ska vara på rutorna.
Må gott och väl
/Tina

3 kommentarer:

Carina sa...

Jag ser fram emot dina svar på frågorna.

Tror du att kommer att kunna fixa någon/några bilder på det där konstverket när det blir klart och lägga här på din blogg? Eller om det blir några officiella bilder kanske du kan lägga en länk. Jag blev ju så himla nyfiken på hur det kommer att se ut.

Kram Carina

Eva i Halmstad sa...

Låter jättespännande.
Sticka - stickföreningen, lokalföreningarna i skåne ska sticka en modell av Turning Torso, de ska också bli ksoj att se vade blir av de.

Hoppas att vi får se på bloggen senare.

Ha go jul på dej om vi inte "ses" innan.
Eva.

Elzie sa...

Vilken härlig gubbe. Och slipsen var läcker.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie